Adyen Uplift betaaloplossing optimaliseert transactie met AI
Adyen, het wereldwijde financiële technologieplatform voor toonaangevende bedrijven, introduceert Adyen Uplift. De productsuite voor betaaloptimalisatie, gedreven door kunstmatige intelligentie (AI), helpt bedrijven hun betaalconversies te verhogen, fraudebeheer te vereenvoudigen en kosten te verlagen aldus Adyen.
Klanten van Adyen profiteren van datagestuurde aanbevelingen om hun betaalprestaties te verbeteren en kunnen verschillende configuraties testen om het maximale uit elke betaling te halen.
Het beheren van betalingen blijft volgens Adyen voor veel bedrijven een complexe uitdaging, waarbij ze voortdurend moeten balanceren tussen conversie, fraude en kosten.
Pilot
Met Adyen Uplift kunnen bedrijven hun volledige betaalproces optimaliseren met behulp van AI. Deze AI-oplossing maakt gebruik van Adyen's wereldwijde transactiedata en helpt bedrijven betalingen efficiënter te beheren. In plaats van betalingen in verschillende systemen te beheren, maakt de AI gebruik van slimme risicomodellen en automatische conversieoptimalisatie, zodat bedrijven meer uit hun betalingen kunnen halen.
"Het vinden van de juiste balans tussen conversie, fraude en kostenbesparing was altijd een complexe keuze," zegt Carlo Bruno, VP Product bij Adyen. "Adyen Uplift verandert dit door AI in te zetten voor real-time optimalisatie van betalingen. Dit zal de kosten verlagen, de prestaties verbeteren en de efficiëntie van bedrijven volledig vernieuwen in 2025 en daarna."