Witold Kepinski - 24 januari 2025

Nieuwe Oracle AI-agents voor sales teams

Oracle kondigt nieuwe AI-agents en genAI-functies in Oracle Fusion Cloud Sales aan. Deze helpen verkoopteams beter met klanten communiceren en verkoopprocessen versnellen. De nieuwe AI-functies maken deel uit van Oracle Fusion Cloud Customer Experience (CX) en zijn direct beschikbaar voor klanten.

Nieuwe Oracle AI-agents voor sales teams image

De AI-functies maken gebruik van gekoppelde finance- en supplychaingegevens om verkoopteams te helpen gepersonaliseerde, contextueel relevante ervaringen voor elk account te creëren. "Verkoopprocessen zijn overdreven ingewikkeld geworden. 

Met de enorme hoeveelheid administratieve en complexe taken hebben verkoopteams moeite om de tijd te vinden voor effectieve en kwalitatieve klantcommunicatie", aldus Rob Tarkoff, Executive Vice President en General Manager van Oracle Cloud CX. "De nieuwe AI-agents en genAI-functies in Oracle Cloud Sales nemen veel van deze rigide en tijdrovende taken weg, waardoor verkoopteams de productiviteit kunnen verhogen en betere relaties met klanten kunnen onderhouden." 

De nieuwe AI-agents en genAI-functies in Oracle Cloud Sales helpen verkoopteams met het besparen van tijd en zorgen ervoor dat ze zich meer kunnen richten op het ontwikkelen van klantrelaties. 

Toepassingen

De nieuwste AI-innovaties in Oracle Cloud Sales zijn onder meer:

  • Agent voor klantcommunicatie: helpt verkoopteams tijd besparen en de productiviteit verhogen door het stroomlijnen van klantcommunicatie. De AI-agent kan bijvoorbeeld snel klant-en-klare e-mails voor klanten genereren die zijn ontworpen voor het omzijlen van spamfilters en waarin verkopers de toon en call-to-action voor hun specifieke doelgroep kunnen aanpassen.
  • Agent voor het bijhouden van klantrecords: helpt verkoopteams efficiënter records met accountactiviteit up-to-date te houden. De AI-agent kan bijvoorbeeld recente accountactiviteit samenvatten, notities van gesprekken ordenen en deze automatisch in het systeem invoeren zodat het gehele verkoopteam hiertoe toegang heeft en effectiever kan samenwerken. Om aan de behoeften van verschillende verkoopteams te voldoen, kan de AI-agent ook notities van gesprekken tegenlezen en de tekst van een nieuwe indeling voorzien, zoals het toevoegen van opsommingstekens of to-do’s.
  • Assistent voor het verstrekken van klantinformatie: helpt verkoopteams snel belangrijke informatie over een account achterhalen en betere klantrelaties te ontwikkelen. De door genAI gestuurde assistent kan bijvoorbeeld snel een samenvatting van een account genereren, inclusief recente activiteit, het huidige sentiment en de contractstatus. Door end-to-end gegevens van sales, finance en supply chain te gebruiken, kan de assistent een holistischer, gepersonaliseerd en contextueel relevant accountoverzicht bieden.
  • Meertalige ondersteuning: helpt verkoopteams probleemloos in contact te komen met doelgroepen wereldwijd. Met geïntegreerde genAI-functies kunnen verkoopteams bijvoorbeeld snel gesprekken met klanten vertalen en zo in andere talen met klanten communiceren.

Gartner

Volgens Gartner "transformeert generatieve AI (GenAI) het verkooptechnologielandschap en biedt [deze] innovatieve oplossingen voor onder meer prospectie, verkoopanalyse, het maken van prognoses en sales enablement. Tools met genAI-functies kunnen worden ingezet voor diverse gebruiksscenario's binnen sales, en bieden ondersteuning voor prioriteiten zoals omzetgroei, GTM, kostenoptimalisatie en risicobeheersing." Gartner voorspelt ook dat "tegen 2026 B2B-verkooporganisaties die verkooptechnologieën met genAI gebruiken, 50% minder tijd kwijt zullen zijn aan prospectie en voorbereiding van klantgesprekken." Oracle Cloud CX, onderdeel van Oracle Fusion Cloud Applications Suite, bestaat uit verschillende aan elkaar gekoppelde applicaties en maakt gebruik van AI om organisaties te helpen duurzame klantrelaties creëren, beheren en onderhouden op het gebied van marketing, sales en service. De geïntegreerde AI-functie fungeert hierbij als adviseur en assistent, die helpt verbonden gegevens te analyseren om de efficiëntie te verhogen en de klantervaring te verbeteren.

Open Line Platinum awards 23/01/2025 t/m 06/02/2025 BN + BW Axians 23/01/2025 t/m 30/01/2025 BN + BW
Open Line Platinum awards 23/01/2025 t/m 06/02/2025 BN + BW