Wouter Hoeffnagel - 30 januari 2025

ServiceNow en SoftwareOne bundelen krachten rond IT-modernisering in de cloud

AI-platform ServiceNow en SoftwareOne Holding, leverancier van software- en cloudoplossingen, gaan een meerjarige strategische samenwerking aan. De partijen willen samen IT-modernisering in de cloud transformeren. In de eerste fase van het partnerschap lanceren de bedrijven een gezamenlijk aanbod voor klanten dat de workflow-automatiseringsmogelijkheden van ServiceNow combineert met de software- en cloudexpertise van SoftwareOne. Dit helpt klanten hun ROI van software- en clouduitgaven te maximaliseren, waardoor herinvestering in innovatie en optimalisatie van IT-activiteiten mogelijk wordt.

ServiceNow en SoftwareOne bundelen krachten rond IT-modernisering in de cloud image

De twee partijen willen klanten helpen met het versnellen van innovatie, verbeteren van de operationele efficiëntie en ontsluiten van nieuwe groeikansen. Dit biedt klanten de mogelijkheid om zichtbaarheid van IT-middelen te verkrijgen, de stijgende kosten van software te beheren en een solide datafundament op te bouwen ter ondersteuning van initiatieven op het gebied van AI, beveiliging en modernisering. De samenwerking verbetert de ervaringen van medewerkers en klanten door end-to-end oplossingen te leveren die platformservices automatiseren en optimaliseren. Bovendien maximaliseert deze aanpak de ROI en zorgt voor een intuïtieve gebruikerservaring, waardoor medewerkers hun taken efficiënter uitvoeren – en dus sneller en beter zijn voor klanten, wat hun tevredenheid bevordert.

'Waarde van investeringen maximaliseren'

“Ondernemingen die cloud-first strategieën hanteren, staan voor de uitdaging om applicaties te moderniseren om de waarde van bestaande software- en hardware-investeringen te maximaliseren. SoftwareOne is al jaren een trotse ServiceNow Elite-partner en helpt onze gezamenlijke klanten de waarde van hun software-, cloud- en technologie-investeringen te ontsluiten”, zegt Raphael Erb, CEO van SoftwareOne. “Dit strategische partnerschap vertegenwoordigt een natuurlijke ontwikkeling in onze gezamenlijke missie om organisaties te helpen digitaal te transformeren en tegelijkertijd hun IT-ecosystemen te optimaliseren. Het nieuwe aanbod zal besparingen en groei voor klanten stimuleren in een tijd waarin kostenbesparingen en consolidatie belangrijker zijn dan ooit.”

“Nu bedrijven door de economische onzekerheid navigeren, is de noodzaak om kosten te verlagen en tegelijkertijd het momentum te behouden zeer groot”, zegt Erica Volini, SVP Global Partnerships and Channels bij ServiceNow. “Onze samenwerking met SoftwareOne is strategisch ontworpen om organisaties te helpen deze druk te beheersen en blijvende waarde te leveren, zelfs in lastige tijden. Deze samenwerking benadrukt de toewijding van beide bedrijven aan klantgerichte innovatie, operationele uitmuntendheid en meetbare zakelijke impact. Het bewijst onze gezamenlijke inzet om klanten te helpen met nieuwe mogelijkheden voor innovatie en groei op schaal te ontsluiten.”

SoftwareOne ondersteunt klanten wereldwijd bij het verkrijgen van inzicht in hun IT-landgoed, resourceverbruik, kosten en risico's, en bij het automatiseren van tijdrovende processen. De ServiceNow-expertise is met name gericht op Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland (DACH), Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Noord-Amerika.

Axians 30/01/2025 t/m 06/02/2025 BN + BW Orangebeard Platinum awards 22/01/2025 t/m 05/02/2025 BN + BW
Axians 30/01/2025 t/m 06/02/2025 BN + BW