Witold Kepinski - 04 maart 2025

ING bereikt 6 miljoen Mobiel Bankieren gebruikers

Het aantal gebruikers van ING Mobiel Bankieren groeit nog altijd. Inmiddels heeft ING 6 miljoen klanten die de ING Mobiel Bankieren App gebruiken voor het doen van hun bankzaken. De grootste stijging ten opzichte van vorig jaar is bij 66+’ers.

ING bereikt 6 miljoen Mobiel Bankieren gebruikers image

Het gebruik van de App is populair in alle leeftijdscategorieën. Maar opvallend is dat het aantal 66+’ers die de App zijn gaan gebruiken, het meest is gestegen ten opzichte van vorig jaar. In het afgelopen jaar kwamen er bijna 80.000 66+’ers bij die de App zijn gaan gebruiken. Net als bij andere leeftijdscategorieën, gebruiken ook 66+ers steeds minder Mijn ING (web), SMS TAN of de Scanner.

Vorig jaar zijn er ruim 100.000 klanten na een bezoek aan een ING Servicepunten digitaal actief geworden, aldus Marijn Janssen, directeur Dagelijkse Bankzaken bij ING Nederland: “ING zet zich in om iedereen digitaal mee te kunnen laten komen, omdat we geloven dat digitaal bankieren het doen van bankzaken makkelijker maakt. We vinden het belangrijk dat iedereen kan profiteren van de digitale oplossingen die we bieden en we helpen onze klanten graag bij het wegwijs maken van het gebruik van onze Mobiel Bankieren App. Vorig jaar zijn er ruim 100.0000 klanten na een bezoek aan een ING Servicepunten digitaal actief geworden,” zegt Marijn Janssen, directeur Dagelijkse Bankzaken bij ING Nederland.

Samen Digitaal

Ongeveer 1 op de 6 Nederlanders voelt zich niet comfortabel bij digitaal bankieren. Ze zijn bang dat ze er niet uitkomen en maken zich zorgen over veiligheid. ING heeft daarom het Samen Digitaal programma in het leven geroepen. Dat betekent onder andere dat klanten zonder afspraak bij een van de 180 Servicepunten verspreid door heel Nederland kunnen binnenlopen om samen met een door ING opgeleide medewerker aan de slag te gaan met de App. Ook heeft ING een Samen Digitaal telefoonlijn ter beschikking gesteld waar klanten terecht kunnen met vragen specifiek over digitaal bankieren.

De bank in je broekzak

Gemiddeld loggen klanten 7,7 miljoen keer per dag in op de ING Mobiel Bankieren App, dat komt neer op zo’n 240 miljoen keer per maand en 2,8 miljard keer per jaar. Uit eigen onderzoek blijkt dat er verschillende triggers zijn voor klanten om hun bankieren App meerdere keren per dag te checken. Op nummer één staat gewoonte en soms uit verveling, opgevolgd door te verwachten inkomende of uitgaande transacties checken, een saldocheck voor het winkelen of specifieke acties zoals geld overmaken of een Betaalverzoek verzenden.

ING wil bankieren nog makkelijker en sneller maken voor het verder versterken van de klantervaring. Sinds de introductie van de ING Mobiel Bankieren App in 2011 is de App voortdurend vernieuwd. ING-klanten verwachten dat zij steeds meer bankzaken via de App kunnen regelen. De ING Mobiel Bankieren App staat daarom centraal in alle ontwikkelingen, alles begint in de App. Een recente vernieuwing is bijvoorbeeld het verhuizen van de Beleggen functionaliteiten naar de ING App. Ook kunnen klanten zelf antwoorden vinden op hun vragen via Zelfservice, contact opnemen met de chatbot of in persoonlijk contact met een chatmedewerkers. Zo hebben klanten met hun App alles zelf in de hand, op ieder moment van de dag.

Simac, Security Event - Fortinet 03/03 t/m 10/03 BN + BW
Simac, Security Event - Fortinet 03/03 t/m 10/03 BN + BW