MWC 2025: Huawei toont diverse AI-oplossingen
Huawei presenteert op het Mobile World Congress (MWC) 2025 in Barcelona diverse AI-technologieën. Het gaat onder meer om AI-to-X, een verzamelnaam voor AI-to-Consumers, AI-to-Businesses en AI-to-Homes die providers helpen om AI-diensten uit te breiden naar nieuwe domeinen en bedrijfsgroei te realiseren. Daarnaast introduceert Huawei de AI-Centric Network-oplossing, die providers ondersteunt bij het bouwen van netwerken die voldoen aan de uitdagende eisen van AI-toepassingen. Ten slotte zet Huawei in op AI-powered O&M, dat providers helpt bij het realiseren van L4 autonome netwerken voor intelligente netwerkbeheer en -onderhoud (O&M).

Eind 2024 waren er wereldwijd meer dan 2,1 miljard 5G-gebruikers, en dit aantal groeit gestaag. Huawei werkt samen met providers om de ontwikkeling van 5G te verbeteren. Providers introduceerde in 2024 al commerciële 5G-Advanced (5G-A) en 5G-A-abonnementen in meer dan 200 steden wereldwijd. De abonnementen bieden gebruikers een betere ervaring, terwijl providers nieuwe inkomstenstromen kunnen aanboren door het aanbieden van gepersonaliseerde diensten.
AI-Centric Network
Huawei introduceerde de AI-Centric Network-oplossing, waarmee providers hun ICT-netwerkinfrastructuur kunnen upgraden om te voldoen aan de groeiende eisen op het gebied van bandbreedte, latency, dekking en beheer. Met de opkomst van 5G-A, cloud en AI zet providers onder druk zich te ontwikkelen van traditionele connectiviteitsaanbieders naar digitale dienstverleners.
Ter ondersteuning van deze transitie introduceert Huawei een drielaagse technologiearchitectuur die telecombedrijven helpt de overstap te maken van telecombedrijf naar technologiebedrijf. Zo kunnen zij nieuwe zakelijke domeinen aanboren en groeikansen benutten.
Industriële intelligentie-referentiearchitectuur
Huawei's Enterprise Business demonstreert op MWC 2025 hoe verschillende industrieën AI kunnen integreren in hun specifieke bedrijfsprocessen met behulp van de industriële intelligentie-referentiearchitectuur van het bedrijf. Huawei presenteert 83 verschillende industriële showcases en introduceert tien nieuwe oplossingen voor het samen met partners versnellen van de intelligente transformatie.
Huawei's consumentenafdeling onthult daarnaast een nieuwe reeks high-end en technologiegedreven flagship-producten. Onder meer op het gebied van opvouwbare telefoons, fitness en gezondheid, fotografie en creativiteit. De focus ligt daarbij op hoe technologie het dagelijks leven verder verrijkt.
Visie op de toekomst
Huawei zet zich in voor een mensgerichte benadering van technologische innovatie. In 2025 blijft het bedrijf grenzen verleggen met slimme producten en diensten die de ultieme gebruikservaring bieden en bijdragen aan een intelligentere wereld.