Conclusion wil diversiteit bevorderen met 'Vrouwen in Positie'
Businesstransformatie- en IT-dienstverlener Conclusion zet zich in voor meer diversiteit in de IT-sector met de lancering van het initiatief ‘Vrouwen in Positie’. Het initiatief wordt vandaag op Internationale Vrouwendag gelanceerd.

De organisatie wil het aantal vrouwen in technische en leiderschapsrollen vergroten door bewustzijn te creëren en jonge vrouwen te inspireren voor een carrière in technologie. Het initiatief wordt georganiseerd in samenwerking met FC Utrecht, waarbij zowel het vrouwenvoetbal als de vrouwen in IT onder de aandacht worden gebracht.
Vrouwen in de IT-sector ervaren meerdere uitdagingen die de toegang tot en doorstroming binnen de sector bemoeilijken. Dat begint al vroeg bij opleidingskeuzes. Veel meisjes kiezen op jonge leeftijd niet voor technische richtingen. Dit komt volgens Conclusion mede door het gebrek aan rolmodellen in de sector. Conclusion wil deze obstakels aanpakken door jonge vrouwen te inspireren en te laten zien dat er volop kansen voor ze zijn in de IT.
Vrouwen in Positie
Het initiatief voor Vrouwen in Positie is ontstaan vanuit de ambitie om het percentage vrouwen in IT te verhogen, met aandacht voor vrouwen in leidinggevende en technische functies. De organisatie gaat een samenwerking aan met FC Utrecht, waar het hoofdsponsor van is. Conclusion kiest bewust ervoor niet alleen het eerste elftal te sponsoren, maar ook de beloftenploeg en FC Utrecht Vrouwen. Vrouwen in de IT-sector en het vrouwenvoetbal hebben ieder hun eigen uitdagingen, en met dit initiatief wil Conclusion ervoor zorgen dat vrouwen gezien en gewaardeerd worden door een breder publiek.
Met dit initiatief hoopt Conclusion het percentage vrouwen in strategische posities te verhogen en een cultuur te creëren waarin vrouwen zich geroepen voelen om een carrière in IT en tech te starten. Het initiatief is niet alleen gericht op de vrouwen binnen de organisatie, maar ook op het inspireren van jonge vrouwen om de stap naar IT te zetten. Om dit te bereiken worden er verschillende acties opgezet, waaronder de deelname aan Girls Day op 10 april. Dit is een jaarlijks evenement voor middelbare scholieren, waar meisjes kennismaken met de diverse mogelijkheden binnen de IT-sector door middel van workshops en gastsprekers. Ook is er binnen Conclusion een vrouwennetwerk opgezet, waar vrouwen ervaringen delen en elkaar inspireren.
'Diversiteit is essentieel'
Celine van Hulst (links op de foto), Director People & Organisation bij Conclusion: “Diversiteit binnen teams is essentieel. Het zorgt voor een waardevolle dynamiek, waarbij verschillende perspectieven elkaar scherp houden. Dit initiatief is voor ons een relevante stap om
diversiteit binnen onze organisatie te versterken. Het is belangrijk dat al onze medewerkers zich gesteund voelen om hun ambities te volgen, uit te spreken en te groeien in hun carrière. Diversiteit in al zijn vormen maakt ons als organisatie sterker, en dat is de drijvende kracht achter dit initiatief. We zijn dan ook trots op deze campagne, trots op onze vrouwen en de dynamiek die ze brengen in de organisatie.”
Corianne Visser (rechts op de foto), Director Marketing & Communication bij Conclusion: “We zijn ontzettend blij met de samenwerking met FC Utrecht en het vrouwenelftal. Het is een kans om de zichtbaarheid van vrouwen in zowel de sport als de IT-sector te vergroten. Het vrouwenvoetbal krijgt vaak niet dezelfde aandacht als het mannenvoetbal, terwijl deze atleten net zoveel talent en doorzettingsvermogen laten zien. Met Vrouwen in Positie ondersteunen we de vrouwelijke spelers én het bredere vrouwennetwerk dat we binnen Conclusion hebben opgebouwd. Dit netwerk biedt vrouwen de mogelijkheid om ervaringen te delen, elkaar te inspireren en als collectief sterker te worden, zowel op het werk als daarbuiten.”