Wouter Hoeffnagel - 19 maart 2025

ServiceNow breidt samenwerking met NVIDIA rond agentic AI uit

ServiceNow breidt zijn partnerschap met NVIDIA op het gebied van agentic AI uit. De partijen integreren evaluatietools en NVIDIA Llama Nemotron-redeneringsmodellen in het ServiceNow-platform. ServiceNow wil zo de omarming van agentic AI versnellen.

ServiceNow breidt samenwerking met NVIDIA rond agentic AI uit image

De nieuwe mogelijkheden bouwen voort op de recent gelanceerde AI Agent Orchestrator van ServiceNow, die teams van AI-agenten laat samenwerken over taken, systemen en afdelingen heen. De evaluatietools die het nu integreert maken het optimaliseren van AI-agenten mogelijk, wat de betrouwbaarheid en effectiviteit moet vergroten. De integratie van NVIDIA Llama Nemotron-modellen met redeneringsmogelijkheden in ServiceNow helpt AI-agents complexe werkstromen beter te begrijpen en bedrijfsprocessen dynamisch te optimaliseren.

Vertrouwen vergroten

"Om echte bedrijfswaarde te creëren met AI-agenten, moeten organisaties volledig vertrouwen hebben in hun prestaties en ROI. Onze samenwerking met NVIDIA voorziet bedrijven van de tools om de prestaties van AI-agenten vroegtijdig te evalueren en hun intelligentie en aanpasbaarheid te verbeteren", meldt Jon Sigler, EVP van Platform en AI bij ServiceNow. "Met duidelijk inzicht voorafgaand aan de implementatie en verdiepte redeneringsmogelijkheden kunnen bedrijven met vertrouwen AI-agenten schalen, waardoor een nieuw tijdperk van betrouwbare en efficiënte automatisering ontstaat, met slimme werkstromen en betere resultaten vanaf dag één."

"AI-agenten met redeneringsvermogen drijven de volgende grote sprong in bedrijfsintelligentie aan", stelt Kari Briski, Vice President of Generative AI Software for Enterprise bij NVIDIA. "Met de nieuwste NVIDIA AI-redeneringsmodellen en de evaluatietools van ServiceNow kunnen bedrijven AI-agenten inzetten die zijn geoptimaliseerd voor prestaties, intelligentie en aanpasbaarheid, waardoor ze complexe problemen kunnen oplossen en bedrijfssucces kunnen schalen."

ServiceNow wil zijn platform laten fungeren als de 'AI-controletoren', een centrale locatie voor het analyseren, beheren en beheersen van AI-agenten in alle hoeken van een bedrijf. Met de nieuwe evaluatietools kunnen bedrijven onder meer de prestaties van AI-agenten beoordelen door het creëren van benchmarks voor sleutelmetrieken zoals nauwkeurigheid en besluitvormingstransparantie op schaal. Ingebouwde governance-mogelijkheden zorgen voor ethisch, veilig en nalevend beheer van AI-agenten in een complex digitaal landschap.

Okta 18/03/2025 t/m 01/04/2025 BW Trend Micro World Tour 2025
Trend Micro World Tour 2025