Witold Kepinski - 19 maart 2025

Adobe introduceert AI-gedreven Agent Orchestrator en Brand Concierge

Adobe presenteert zijn strategie en productaanbod voor agentic AI tijdens Adobe Summit, het event dat draait om digitale ervaringen. Dit omvat Agent Orchestrator, een nieuwe functie binnen Adobe Experience Platform (AEP). Deze functie helpt bedrijven om doelgerichte AI-agents te coördineren.

Adobe introduceert AI-gedreven Agent Orchestrator en Brand Concierge image

Deze AI-agents kunnen direct met klanten communiceren en dagelijkse werkzaamheden binnen Adobe-applicaties en externe ecosystemen ondersteunen. Dit vergroot de mogelijkheden van creatieve teams, waardoor bedrijven personalisatie kunnen opschalen, nieuwe klanten kunnen aantrekken en de klantbetrokkenheid kunnen verbeteren.

Adobe heeft tien doelgerichte AI-agents aangekondigd binnen Adobe’s enterprise-aanbod, waaronder:

Account qualification agent ondersteunt B2B-doelstellingen door kansen te evalueren en te bevorderen, en beslissers met koopbevoegdheid aan te spreken.

Audience agent analyseert cross-channel betrokkenheid om doelgroepsegmenten te creëren en te optimaliseren voor grootschalige personalisatiecampagnes.

Content production agent helpt creatieve teams op te schalen door content te genereren en samen te stellen op basis van een briefing, terwijl het voldoet aan de merkrichtlijnen.

Data insights agent vereenvoudigt en vergroot de mogelijkheden om inzichten te verkrijgen uit signalen binnen een organisatie om klantbelevingen te visualiseren, voorspellen en optimaliseren.

Data engineering agent ondersteunt grootschalige databeheeractiviteiten zoals integratie, opschoning en beveiliging, om data binnen de organisatie te verbinden.

Experimentation agent stelt teams in staat om nieuwe ideeën te testen en simuleren, impactanalyses uit te voeren en te experimenteren in verschillende applicaties.

Journey agent helpt teams bij het efficiënt coördineren van cross-channel klantreizen, van concept en analyse tot optimalisatie.

Product advisor agent versterkt de merkbetrokkenheid met gepersonaliseerde productaanbevelingen op basis van eerdere aankopen en voorkeuren.

Site optimization agent biedt continue ondersteuning voor prestatiegerichte websites door automatisch problemen te detecteren, aanbevelingen te doen en verbeteringen door te voeren om klantbetrokkenheid te bevorderen.

Workflow optimization agent verhoogt productiviteit en samenwerking tussen teams.

Adobe Brand Concierge

Daarnaast introduceert Adobe Brand Concierge, de eerste merkgerichte AI-agent voor rijkere AI-ervaringen. Gebouwd op AEP Agent Orchestrator, maakt Brand Concierge gebruik van de merkidentiteit en klantdata van een bedrijf om een gepersonaliseerde ervaring voor elke klant te creëren. Bedrijven kunnen met Adobe Brand Concierge AI-agents configureren en beheren die consumenten begeleiden van oriëntatie tot aankoop met interactieve ervaringen. De tool is multimodaal waardoor interacties via tekst, spraak en afbeeldingen mogelijk zijn, terwijl gepersonaliseerde aanbevelingen en vergelijkingen worden gedaan. Bedrijven kunnen hiermee de salescyclus optimaliseren om meer leads te genereren en conversies te verhogen via hyperpersonalisatie. Adobe Brand Concierge ondersteunt zowel B2C- als B2B-toepassingen.

“Adobe werkt al lange tijd nauw samen met CMO’s, CIO’s en hun organisaties om impactvolle klantervaringen te creëren, gebaseerd op betrouwbare en real-time inzichten,” zegt Anjul Bhambhri, senior vice president of engineering bij Adobe Experience Cloud. “Agentic AI is een grote sprong vooruit die de transformatie van de werkplek zal versnellen. De nieuwste innovaties van Adobe zorgen voor een flinke productiviteitsboost, waardoor professionals meer tijd krijgen voor creatieve ideeën. Tegelijkertijd kunnen marketeers gepersonaliseerde klantervaringen opschalen met AI-agents die speciaal voor hun doelen zijn ontworpen.”

Nuvias 18/03/2025 t/m 01/04/2025 BN + BW Okta 18/03/2025 t/m 01/04/2025 BW
Nuvias 18/03/2025 t/m 01/04/2025 BN + BW