Vele Microsoft Outlook varianten zorgen voor hoofdbrekens
Zelfs Microsofts eigen werknemers raken in de war door de overvloed aan Outlook-opties. Microsoft-veteraan Scott Hanselman maakte dit pijnlijk duidelijk door met een knipoog nog meer varianten voor te stellen, zoals "Outlook (Zero Sugar)" en "Outlook (Caffeine Free)".

Het probleem van meerdere, vergelijkbare applicaties is niet nieuw bij Microsoft. Ook Teams-gebruikers worstelen bijvoorbeeld met "Microsoft Teams" en "Microsoft Teams (Personal)" zo meldt The Register op basis van een post van Hanselman.
Nieuwe versie en oude versie hernoemd
Microsoft heeft recentelijk de nieuwe versie van Outlook geforceerd geïnstalleerd via een Windows-update, en de oude versie hernoemd naar "Outlook (Classic)". Hoewel de Classic-versie nog tot 2029 ondersteund wordt, wil Microsoft dat gebruikers overstappen, ondanks dat de nieuwe versie functionaliteit mist en COM add-ins niet ondersteunt.
De verwarring die ontstaat door deze vele opties benadrukt de noodzaak voor Microsoft om duidelijker te communiceren over welke versie van de software voor welk doel gebruikt moet worden.