Redactie - 07 april 2025

Spotify gaat met GenAI gegenereerde reclamespotjes aanbieden

Spotify past zijn advertentiebeleid aan. Het gaat reclamespotjes aanbieden die door generatieve AI (Gen AI) zijn gemaakt. Ook introduceert het bedrijf een geautomatiseerde real-timemarkt voor advertenties.

Spotify gaat met GenAI gegenereerde reclamespotjes aanbieden image

Op een groots evenement liet de streaminggigant weten dat het artificiële intelligentie integreert in zijn advertentiemogelijkheden. Marketeers kunnen via Spotify Ads Manager Gen AI gebruiken om scripts en voiceovers voor hun spotjes te genereren. Voorlopig komt de optie er alleen in de Verenigde Staten en Canada. Spotify zou hiervoor geen extra kosten in rekening brengen.

De veranderingen moeten marketeers helpen om generatie Z te helpen bereiken. Die gebruikt de streaming service voortdurend, zonder er daarom constant mee te interageren. Het bedrijf beweert dat het op dit moment meer dan 251 miljoen gebruikers in deze doelgroep heeft.

Real-time veilingen

Het bedrijf introduceerde ook Spotify Ad Exchange (SAX), een beurs waarop adverteerders via real-time veilingen kunnen bieden om de op dat moment ingelogde gebruikers te bereiken. De feature zal initieel beschikbaar zijn in de VS, Canada, Europa, Australië, Nieuw-Zeeland, India, Singapore, Brazilië, en Mexico.

Gelijktijdig met de aankondigingen liet Spotify ook weten nieuwe partnerschappen te hebben getekend met Google’s Display & Video 360, Magnite, Yahoo DSP, Adform. Binnenkort komen daar nog andere partners bij.

In samenwerking met Data News

Jamf Cybersec 2025 1 BW + BN