UPS zet in op digitale transformatie en IT-modernisering met NTT DATA
NTT DATA, een speler in digitale bedrijfs- en IT-diensten, en UPS, 's werelds grootste pakketbezorgingsbedrijf, hebben een strategische samenwerking van tien jaar aangekondigd. Deze langetermijnovereenkomst zal UPS helpen zijn IT-infrastructuur en datacenters blijvend te moderniseren, inclusief AI- en cloudservices om bedrijfsinnovatie te stimuleren.

"We zijn vereerd dat we door UPS zijn geselecteerd als strategische partner in hun transformatietraject. We helpen hen hun visie op het 'datacenter van de toekomst' te realiseren, door de nieuwe generatie IT-infrastructuur te leveren en digitale productontwikkeling te versnellen", zegt Abhijit Dubey, President & CEO, NTT DATA, Inc. "Als de op twee na grootste datacenterprovider ter wereld, en de enige die full-stack transformatieservices aanbiedt, is NTT DATA goed gepositioneerd om de operationele kosten en risico’s van UPS te verlagen, innovatie en omzetgroei te stimuleren en zo marktleiderschap te behouden. Deze samenwerking toont onze toewijding om klanten te helpen snel in te spelen op veranderende marktomstandigheden en voorbereid te zijn op de toekomst."
Ken Finnerty, Senior Vice President, Global Information Technology, UPS zegt: "NTT DATA zal hoogwaardige datacenter- en infrastructuurdiensten aan ons leveren. Dat stelt de technologieteams van UPS in staat om hun expertise te richten op de ontwikkeling van digitale oplossingen, om beter te kunnen inspelen op de wensen van onze klanten in de supply chain.
Belangrijkste punten van de overeenkomst
- NTT DATA zal een van de bedrijfskritische datacenters van UPS overnemen en beheren, en de colocatie van IT-workloads ter plaatse mogelijk maken. Dit omvat het gebruik van de beste mix van publieke cloud- en on-premises oplossingen om de efficiëntie en flexibiliteit te verbeteren.
- NTT DATA biedt ondersteuning om nieuwe diensten te ontwikkelen.
- Dankzij de samenwerking, kan UPS gerealiseerde besparingen inzetten voor innovatieve projecten, die bijdragen aan de groeidoelstellingen van het bedrijf, waaronder het ontwikkelen van nieuwe digitale diensten voor hun klanten.