Wouter Hoeffnagel - 08 oktober 2014

Mercedes-Benz Accessoires kiest Stibo Systems voor klantgerichte communicatie

Mercedes-Benz Accessoires implementeert Master Data Management (MDM) van Stibo Systems. Het bedrijf wil de communicatie met klanten persoonlijker maken.

Mercedes-Benz Accessoires (MBA) ontwerpt en verkoopt exclusieve gepersonaliseerde accessoires en collectors items via dealerships en retail brands overal ter wereld. Iedere dag gebruikt MBA ruim 35.000 part nummers om informatie up-to-date te brengen voor dealers en klanten. Deze informatie wordt vanuit de oude product information management database overgezet naar het MDM platform STEP van Stibo Systems.

Consistente productinformatie
STEP stelt MBA in staat om via alle kanalen consistente productinformatie te managen, te verrijken en te publiceren vanuit een enkele bron. Het bedrijf kan gepersonaliseerde content creëren, inclusief multi language versies. Productinformatie kan daarnaast worden voorzien van functionele content zoals handleidingen, beeldmateriaal en video’s.

Alle informatie wordt beoordeeld en goedgekeurd voordat deze in STEP wordt geplaatst, waardoor foute informatie nooit in de database kan komen. Hiervoor worden voorgedefinieerde workflows en goedkeuringsprocessen in STEP gebruikt. wordt. “Het PIM systeem dat we hadden, voldeed niet meer. We wilden een toekomst vaste, schaalbare oplossing om aan de toenemende vraag naar gepersonaliseerde communicatie rondom productinformatie tegemoet te komen,” zei Michael Halder, hoofd media management en productcommunicatie bij MBA.

Axians 12/11/2024 t/m 26/11/2024 BN+BW