Redactie - 19 januari 2015

Warenhuisketen zet MDM in voor omnichannel optimalisatie

De Britse warenhuisketen John Lewis heeft de PIM-software van Stibo Systems aangeschaft als onderdeel van haar nieuwe omnichannel retail strategie. Door zeer nauwkeurige en specifieke product informatie te bieden, consistent voor alle kanalen die de retailer biedt, zal de STEP oplossing van Stibo Systems de shopping experience voor klanten van John Lewis verbeteren. John Lewis verwacht de time-to-market naar beneden te kunnen brengen en verbeteringen door te kunnen voeren bij de afhandeling van klantvragen en product retouren.

John Lewis is een Britse warenhuisketen met 38.000 medewerkers en 43 winkels, waarvan de eerste in 1864 werd geopend in Oxford Street. Omzet over 2013 was 4,06 miljard pond. De retailer hecht een toenemend belang aan IT en infrastructuur en heeft de investeringen hierin de afgelopen 5 jaar met 400% verhoogd. STEP zal worden ingezet voor het management van product informatie voor de fysieke- en online winkels van John Lewis.

“Als toonaangevend retailer willen wij onze klanten aansprekende productinformatie bieden. Met de investering in STEP kunnen we de shopping experience snel en efficiënt optimaliseren, wat onze positie in de markt verder zal versterken”, zei Dave Suddock, Head of Buying & Brand Operations bij John Lewis.

“John Lewis is een innovatief marktleider in omnichannel retail, die de waarde van haar inkoop-, merchandising- en e-commerce teams wil vergroten met behulp van onze STEP oplossing. Wij vertrouwen op tastbaar resultaat voor zowel John Lewis als haar klanten”, zei CEO Mikael Lyngsø van Stibo Systems.

meer informatie hier

Axians 12/11/2024 t/m 26/11/2024 BN+BW