Boardrooms en senior executives omarmen steeds vaker SaaS
Diligent Corporation, ontwikkelaar en leverancier van een veelgebruikte board portal, heeft vandaag een mijlpaal bereikt. De Diligent BoardsTM oplossing telt nu meer dan 100.000 gebruikers. Diligent Boards is een Software-as-a-Service platform. Het transformeert de manier waarop bedrijven op een veilige, digitale wijze samenwerken aan vertrouwelijke boardinformatie en hoe zij dit produceren en delen met boardmembers, comités en managementteams.
Diligent is nu twee keer zo groot als haar naaste concurrent in termen van klanten. Diligent opereert op wereldwijde schaal en heeft nu klanten in 62 landen en gebruikers op alle zeven continenten, inclusief Antarctica. Meer dan 35 procent van de Fortune 1000 bedrijven maakt gebruik van Diligent Boards. De oplossing blijft de meest gebruikte in zijn soort en Diligent heeft een klantretentie van 99 procent, een van de beste in de SaaS-industrie. Diligent Boards maakt de manier waarop er binnen een bedrijf of bestuur wordt samengewerkt eenvoudig en is daarmee een strategische enabler van het op een veilige wijze ontvangen en reviewen van boarddocumenten op ieder device.
“Samenwerken in de boardroom kan moeilijk zijn in organisaties, maar het is een veel grotere uitdaging om vanuit Antarctica samen te werken met collega's in andere delen van de wereld”, aldus Peter Smith, General Manager, Corporate Services en Strategy of Antarctica en Nieuw-Zeeland, een overheidsentiteit verantwoordelijk voor de ontwikkeling, het beheer en de uitvoer van activiteiten in Antarctica en de Zuidelijke Oceaan. “Diligent Boards is een gebruiksvriendelijke en veilige oplossing die ervoor zorgt dat de communicatie met ons bestuur gestroomlijnd blijft. Dit stelt ons in staat om samen te werken en belangrijke beslissingen te nemen, die ten goede komen aan onze activiteiten met betrekking tot Antarctica.”
Vorige maand ontving Diligent een Gold Stevie Award in de categorie ‘Customer Service Team van het Jaar’ en een Silver Stevie Award in de categorie ‘Customer Service afdeling van het Jaar’. Een erkenning voor de voortdurende toewijding van Diligent aan excellente klantenservice voor haar 100.000 gebruikers.
“Dit momentum toont aan dat senior executives steeds vaker begrip hebben voor SaaS-diensten en de toegevoegde waarde ervan inzien. Meer bedrijven over de hele wereld vertrouwen hun meest belangrijke en gevoelige materialen toe aan Diligent”, aldus Brian Stafford, President en Chief Executive Officer van Diligent Corporation. “Het gebrek aan zichtbaarheid rondom het gebruik van SaaS-oplossingen in het bedrijfsleven en in de boardroom is op een keerpunt gekomen. Sommige boardmembers weten niet eens dat Diligent Boards een SaaS-oplossing is. Het veilige en intuïtieve ontwerp zorgt voor een effectieve informatiestroom via de cloud rondom de meest bedrijfskritische beslissingen.”