Interxion stelt Alejandro Ortega aan als Digital Marketing Manager Nederland
Alejandro Ortega (foto) gaat als Digital Marketing Manager Nederland aan de slag bij de leverancier van datacenterdiensten Interxion: A Digital Realty Company. Ortega richt zich in zijn rol op het versterken en uitbreiden van de brand awareness en engagement van Interxion in Nederland, evenals het aantrekken van nieuwe leads.
Ortega komt over van Business Insider, waar hij werkte als Digital Marketing Manager. Daarvoor was hij adviseur op het gebied van Social Media & Digital Business Development. Ook heeft Ortega als Global Social Media Manager gewerkt voor multinationals zoals AkzoNobel, Staples Solutions en LeasePlan.
Brand awareness, engagement en lead generation
“Wij zijn verheugd dat Alejandro ons team komt versterken. Met zijn kennis en ervaring ben ik ervan overtuigd dat we grote stappen kunnen gaan zetten op het gebied van brand awareness, engagement en lead generation”, zegt Enrico de Boer, Director Sales & Marketing bij Interxion. “Nederland speelt een belangrijke rol op het gebied van digitale infrastructuur, waar we met Interxion ook aan bijdragen. Alejandro krijgt de verantwoordelijkheid om dat via digitale middelen bij het grote publiek bekend te maken.”
“Inmiddels woon en werk ik alweer achttien jaar met heel veel plezier in Amsterdam. In deze achttien jaar heb ik verschillende organisaties mogen begeleiden naar een succesvolle digitale marketing- en social mediastrategie”, vertelt Ortega. “En precies dat wil ik gaan realiseren bij Interxion: A Digital Realty Company. De datacenterbranche wordt vaak nog niet begrepen, het is voor veel mensen een mysterie wat er allemaal gebeurt binnen datacenters. Dit wil ik gaan aanpakken door met een vernieuwende digitale strategie aan de merkzichtbaarheid van het bedrijf te werken en ons verhaal te vertellen, en vooral de business- en maatschappelijke impact van een van ‘s werelds grootste datacenterplatforms uit te leggen.”