Witold Kepinski - 21 december 2023

KPMG geeft inzicht in gezondheidszorg trends

Uit nieuw onderzoek van KPMG blijkt dat hoewel technologieleiders in de gezondheidszorg met aanzienlijke uitdagingen worden geconfronteerd, zij vastbesloten zijn de digitale transformatie van de organisatie op koers te houden.

KPMG geeft inzicht in gezondheidszorg trends image

Een KPMG artikel verkent het onderzoek en vergelijkt de functies van gezondheidszorgtechnologie en hun besluitvorming met andere sectoren. 

et onderzoekt ook hoe gezondheidszorgorganisaties kunstmatige intelligentie, machinaal leren en cyberbeveiliging gebruiken om de werkdruk van het personeel te verminderen en het vertrouwen bij consumenten/patiënten op te bouwen.

Ondanks de tegenwind van de mondiale economische onzekerheid en de aanzienlijke uitdagingen in de sector, zijn de leiders op het gebied van de digitale transformatie in de gezondheidszorg over de hele wereld toegewijd aan hun innovatieprioriteiten. Door investeringen in technologie af te stemmen op hun strategische ambities realiseren zorgorganisaties waarde en behouden ze het momentum.

De resultaten van het KPMG 2021 Healthcare CEO Future Pulse (PDF 1.11MB)-onderzoek onder 200 leiders in de gezondheidszorg over de hele wereld laten zien wat de sector tot nu toe heeft bereikt. In het onderzoek zei 38 procent van de CEO’s in de gezondheidszorg dat hun organisatie kunstmatige intelligentie (AI) gebruikte om patiënten te benaderen en/of te behandelen. En een aanzienlijk deel maakte gebruik van monitoring op afstand (47 procent), wearables (40 procent) en ingebedde biometrische monitoring (35 procent). 1 Deze aantallen zullen naar verwachting de komende jaren snel toenemen naarmate de adoptie van opkomende technologieën versnelt.

Terwijl de sector probeert de recente snelle evolutie van de technologie te benutten, zijn er twee prioriteiten naar voren gekomen: het ondersteunen van overbelaste arbeidskrachten, zodat zorgprofessionals meer tijd hebben om aan patiënten te besteden, en het cultiveren van ervaringen die het vertrouwen van de consument zullen vergroten.

“Technologie is een belangrijke motor geweest voor de onderliggende groei van de gezondheidszorguitgaven over de hele wereld”, zegt Evan Rawstron, Global Co-Lead, KPMG Connected Enterprise for Health, KPMG International, en National Sector Lead for Health, Ageing and Human Services bij KPMG Australië. “Zorgorganisaties hebben hun investeringen lange tijd gericht op technologie op gebieden die de resultaten, ervaringen en het vertrouwen van consumenten verbeteren, maar de productiviteit van werknemers en ondernemingen worden steeds belangrijker prioriteiten.”

Het KPMG Global Tech Report 2023, dat is gebaseerd op een onderzoek onder 2.100 leidinggevenden uit 16 landen en negen sectoren, bevestigt dat deze twee doelstellingen sterke prioriteiten zijn voor zorgorganisaties.

Lees meer hier.

Axians 12/11/2024 t/m 26/11/2024 BN+BW