Digitale gelijkheid bevorderen voor 150 miljoen mensen in 2030
Ongeveer een derde van de wereldbevolking is nog altijd offline, wat de wereld elk jaar miljarden dollars kost aan verloren BBP. De digitale kloof is sinds de komst van technologie gegroeid en AI speelt een belangrijke rol in het verkleinen van de verschillen, mits op de juiste wijze en plekken wordt ingezet.
“Iedereen verdient een kans om toegang te krijgen tot de tools om te kunnen groeien in de digitale economie”, zegt Erik Moltzen, Sustainability Manager HP Benelux. "We weten dat technologie kan bijdragen aan gelijkheid en een krachtig middel om vooruitgang te stimuleren. Maar om de digitale kloof in onze snel ontwikkelende wereld echt te verkleinen, moeten we mensen ook uitrusten met de vaardigheden om technologie te gebruiken. Ook lokaal geven we hier invulling aan. Een goed voorbeeld is de samenwerking van HP met KPMG en War Child afgelopen jaar. War Child biedt hulp aan kinderen uit conflictgebieden op verschillende manieren. Met hun gratis digitale onderwijsplatform 'Can't Wait to Learn' ondersteunen ze de doorontwikkeling van kinderen in het onderwijs, die door conflict hier geen toegang tot hebben. KPMG en HP, hebben samen een donatie gemaakt aan het programma van War Child om verdere ontwikkeling te ondersteunen. Zo proberen KPMG en HP, samen meer lokale aandacht te brengen aan het programma onder de Oekraïense Gemeenschap in Nederland.
De locale activiteiten sluiten aan bij HP’s wereldwijde inzet zoals gepubliceerd in het nieuwe Sustainable Impact report, dat vandaag is gepubliceerd. HP heeft de digitale gelijkheid voor meer dan 45 miljoen mensen versneld sinds 2021, bijna een derde van de doelstelling om tegen 2030 in total meer dan 150 mensen te bereiken.
De snelle vooruitgang is het resultaat van innovatieve partnerschappen met belangrijke organisaties die oplossingen op maat creëren waarbij prioriteit wordt gegeven aan die doelgroepen en gemeenschappen die het meeste risico lopen om de digitale kloof te ervaren.
In 2023 heeft HP: |