Adobe lanceert productinnovaties rond Customer Experience Orchestration
Tijdens Adobe Summit, het event voor digitale ervaringen, onthult Adobe een reeks productinnovaties die de toekomst van Customer Experience Orchestration (CXO) vormgeven.

CXO is de volgende stap in Customer Experience Management en verbindt alle contactmomenten en kanalen met de nieuwste ontwikkelingen in generatieve en agentic AI. Agentic AI is een vorm van kunstmatige intelligentie die zelfstandig handelt en beslissingen neemt om processen te optimaliseren en klantinteracties te verbeteren, waardoor bedrijven op grote schaal gepersonaliseerde ervaringen kunnen bieden.
De innovaties worden mogelijk gemaakt door het Adobe AI Platform, dat AI-modellen en -agents samenbrengt binnen Adobe Experience Platform. Hierdoor werken klantgegevens, AI-modellen en slimme agents naadloos samen om marketing en creativiteit te verbinden en gepersonaliseerde ervaringen te leveren.
“Adobe helpt bedrijven de stap te zetten van traditioneel Customer Experience Management naar het dynamischere Customer Experience Orchestration, waar creativiteit, marketing en AI samenkomen voor écht gepersonaliseerde ervaringen”, zegt Anil Chakravarthy, president Digital Experience Business bij Adobe. “Met onze AI-gedreven innovaties vergroten we de mogelijkheden van teams en helpen we bedrijven in alle sectoren deze grote kans te benutten.”